spot_img

WWE ’12 | خیز بلند

سال های طولانی بود که همواره شاهد عرضه ی یک نسخه از سری SmackDown! vs. Raw برای تمامی پلتفرم ها بودیم. امسال نیز THQ، ناشر بازی قرار است یک عنوان دیگر از این ورزش و سرگرمی محبوب را منتشر کند اما در یک قالب جدیدتر. SvR جزء عناوینی است که به نوعی تمامی کنسول های چند سال اخیر را تجربه کرده است و بر روی هر کنسول یک نسخه از آن بازی عرضه شده است ولی زمانی که این سری وارد کنسول جدیدی می شد تا چند سال بعد شاهد پیشرفت های آنچنانی در گرافیک، اللخصوص گیم پلی نبودیم و تنها استودیوی Yukes چند کاراکتر را به بازی اضافه و یا کم می کرد. همین مسئله باعث ناراحتی و دلسردی طرفداران قدیمی این بازی شد. دلسرد شدن طرفداران به اندازه ای بود که با عرضه ی WWE All Star که گیم پلی روان و سریع در کنار یک گرافیک دلنشین را پرورش داده بود از بازی به خوبی استقبال کردند. اما محدود بودن مسابقات و ویژگی های All Star باعث شد طرفداران آن طور که انتظار داشتند توسط بازی به لذت کامل نرسند. در هر حال امسال لحن شعار های THQ با گذشته کمی متفاوت از سال های گذشته است. آن ها ادعا دارند که قرار است گیم پلی بازی دچار تغییراتی شود و تنها قرار نیست عنوان بازی تغییر کند. گرافیک بازی نیز ارتقا داده شده است اما آن چه که از تصاویر قابل رویت است حاکی از آن دارد که نسبت به سال های گذشته دچار تغییرات هنگفت و شوکه کننده ای هم نشده است. سیستم مبارزات به طور کامل ارتقا داده شده اند و مانند نسخه های پیشین چندان سنگین و خشک نیست. نکته ی حائز اهمیت آن است که در این نسخه بالاخره به تماشاگران کنار رینگ بها داده شده است و قرار است از لحاظ گرافیکی نسبت به گذشته تغییرات مثبتی داشته باشند. در نسخه ی ۲۰۱۰، دوربین بازی به طرز فجیعی آزار دهنده بود که این روند در نسخه ی بعدی نیز ادامه داشت. اکنون Yukes قول داده است تمامی مشکلات دوربین بازی رفع شود و دیگر با جایگیری های فجیع دوربین ها رو به رو نشویم. همچنین که مطلع هستید، در تمامی نسخه های SvR بخش “طراحی” وجود داشته است و قبلاً می توانستیم کشتی گیر خود را آن طور که می خواهیم طراحی کنیم، برای او فیلم آغازین و پایانی بسازیم و هر کار دیگری که قابل انجام بود. در هر حال قرار است تمامی این قابلیت ها وسیع تر از گذشته شوند، لوگو های رسمی WWE نیز به بازی اضافه شده اند که می توانید حال به رینگی که طراحی می کنید آن ها را اضافه کنید و مخلوق خود را به واقعیت نزدیک تر کنید.

در مورد بخش های داستانی بازی چندان صحبت نشده است اما مُد داستانی Universe در این نسخه هم وجود خواهد داشت که البته پایان آن به بازی کننده مربوط می شود و هر انتخابی که می کند در سرنوشت کاراکتر او تاثیر پذیر خواهد بود. در WWE 12 بخش های آنلاین دارای اهمیت بالایی هستند و سعی شده که دست بازی کننده در انتخاب های آنلاینی که انجام می دهد کاملاً باز باشد. سیستم Share _اشتراک_ نیز در بازی وجود دارد که به وسیله ی آن می توان رینگ های خلق شده توسط دیگران و همچنین شخصیت های ساخته شده را نیز دانلود و به بازی اضافه کرد. WWE 12 می خواهد از هر لحاظی نسبت به عناوین قبلی برتر باشد. این مسئله با توجه به وجود داشتن بیش از ۷۰ کشتی گیر در بازی کاملاً هویداست. جدای از این تعداد، قرار است نفراتی نیز به وسیله ی DLC بعد ها به بازی اضافه شوند. خوشبختانه بر خلاف نسخه ی WWE All Star که به طور کلی یک اسپین آف برای این سری محسوب می شد قرار است کاراکتر های زن نیز در بازی وجود داشته باشند. سایت THQ اعلام کرده است اگر کسانی تا مدت مشخص شده اقدام به پیش خرید بازی بکنند، کاراکتر محبوب The Rock را به طور رایگان دریافت خواهند کرد. البته شایعاتی مبنی بر این که این کاراکتر بعد از مدتی به صورت DLC در بازی قرار بگیرد شنیده می شود اما مسلماً اگر این مسئله پیش آید مجانی نخواهد بود. امسال Yukes می خواهد که این سری را دچار تحول کند، یک تحول واقعی. تیم سازنده برای تکنولوژی به کار برده در سیستم مبارزات از نام ” تکنولوژی پرداتور” استفاده کرده اند. این تکنولوژِی قرار است حال و هوای مبارزات را به طور کامل دگرگون کند. این تکنلوژی خود به چند بخش مجزا تقسیم می شود و قرار است حالت مبارزات کاراکترها، فنون و ضربات و همچنین نوع امتیاز دهی در Submission ها را ارتقا دهد. زمان چندانی برای تیم سازنده باقی نمانده است، ۲۲ نوامــبر روزی است که نتیجه ی تغییرات آن ها مشخص می شود. اما آن چه که مشخص است این تغییرات قرار نیست در همان نام بازی محدود شود.

حتما بخوانید