spot_img

صحنه‌هایی از The Game Awards 2017 که نباید از دست دهید!

گیم اواردز امسال به لطف بازی‌های خوبی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شدند، از لحاظ کاندیدا هیچ چیز کم نداشت و نام‌های بزرگی در این میان دیده می‌شد. خیلی هیجان انگیز است که در چنین مراسمی، این نام‌های بزرگ در یک جا جمع شوند و بزرگترین بازی‌سازهای جهان هم باشند و جشنی برپا شود که به آن اسکار بازی‌های ویدیویی هم می‌گویند. از حضور چهره‌هایی مانند استاد کوجیما و دل تورو گرفته تا پیش نمایش و معرفی برخی بازی‌هایی که اتفاقا عناوین بزرگی هم هستند، همه و همه در جذاب‌تر کردن این جشن بزرگ و سالانه‌ی گیمرها تاثیر بسزایی داشتند.

همانطور که می‌دانید، میزبان این مراسم که از سال ۲۰۱۴ تا کنون و در سالن مایکروسافت برگزار می‌شود، Geoff Keighley یک ژورنالیست کانادایی است که استعداد فوق‌ العاده‌ای در رایزنی با بزرگان صنعت گیم جهت برپایی یک مراسم بزرگ دارد. این بزرگان به طراحان بازی و یا کارگردانان معروف محدود نمی‌شوند، بلکه بزرگترین شرکت‌های صنعت مانند Sony ،Microsoft ،Nintendo و معروف‌ترین ژورنالیست‌ها و منتقدین گیم هم با او در برگزاری این جشن بزرگ همکاری دارند. در این مطلب به بررسی آن‌چه در گیم اواردز امسال گذشت می‌پردازیم و به یاد ماندنی‌ترین صحنه‌های آن را برمی‌شمریم. اگر تا کنون موفق به تماشای این مراسم نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حداقل این قسمت‌ها را از دست ندهید. شاید هم پس از خواندن این مطلب، بخواهید مراسم را به طور کامل تماشا کنید.

بدون ترتیب زمانی و به ترتیب اهمیتی که به نظرم می‌رسد، ۵ تا از به یاد‌ماندنی‌ترین صحنه‌هایی که در این مراسم شاهد بودیم را در ادامه خواهم گفت. البته همانطور که مشخص است، لحظه‌های جذاب بسیار زیادی در این مراسم وجود دارد اما بهرحال از این میان بعضی از این اتفاقات به قدری جذاب هستند که در گیم اواردز سال‌های آینده هم از آن خواهیم گفت.

۵- کف‌ کاری From Software:

یکی از نقاط قوت این مراسم، نمایش اختصاصی اولین تریلرها از بازی‌های بزرگ است. در گیم اواردز امسال، یک کلیپ کوتاه چند ثانیه‌ای از From Software کاری کرد که بسیاری از طرفداران سری سولز را بدجوری توی کف گذاشت و آن‌ها را دچار عذابی الیم کرد. تریلری که معلوم نیست خبر از ساخت نسخه‌ی دوم شاهکار Bloodborne می‌دهد یا این استودیو قصد دارد از بیخ و بن یک IP جدید معرفی کند. تنها اطلاعاتی که داریم این است که تصویر مورد نظر احتمالا  نمایانگر یک دستگاه شکنجه به فضاهای گاتیک است. با تقریب خوبی می‌توان گفت هرچه که باشد، باید منتظر یک شاهکار باشیم و از همین حالا می‌توان گفت طرفداران بسیاری برای این اثر وجود خواهد داشت. به شخصه امیدوارم در خبرهای بعدی از این استودیو، شاهد معرفی Bloodborne 2 باشیم؛ چیزی که با جمله‌ای که در این تریلر به نمایش درآمد (Shadows Die Twice) چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.


۴- چه کنیم که سوییچ نداریم:

نینتندو و شرکایش، بار دیگر کاری کردند تا بسیاری از گیمرها در مورد خرید سوییچ دچار قلقلک مغزی شوند. موفقیت بی‌‌نظیر این کنسول سبب شده تا خیلی از بازی‌‌ٍسازها به این کنسول هم روی بیاورند. ضمن اینکه بازی‌هایی که خانه اصلی‌شان پلتفرم‌های نینتندو بوده است، قدرتمندتر از همیشه به عرصه بازگشته‌اند که یکی از این همین بازی‌ها، Bayonetta است. پس از اینکه Reggie Fils-Aime خبر از پورت بایونتا ۱ و ۲ در آینده‌ای نزدیک روی سوییچ خبر داد، اشاره به یک «چیز» اضافه کرد و آن «چیز» در تریلر کوتاهی که نمایش داده شد مشخص گردید. بله! Bayonetta 3 هم می‌تواند یک دلیل دیگر برای تهیه این کنسول دستی اغواگر و دلفریب باشد. (تریلر رونمایی از Bayonetta 3)

۳- غوغای استاد کوجیما و رفقایش:

پیشنهاد می‌کنم این بخش را به هیچ وجه از دست ندهید. حتی اگر قصد یا وقت ندارید مراسم را به طور کامل ببینید، تماشای بخشی که مربوط به بازی به شدت عجیب و مورد انتظار Death Stranding است، برای طرفداران این کارگردان محبوب از واجبات است (می‌توانید از طریق این لینک تریلر را تماشا کنید). Death Stranding‌ این بار یا یک تریلر طولانی و بسیار عجیب، اولین بار از اسم شخصیتی که بازیگری آن را نورمن ریداس بر عهده دارد رونمایی می‌کند و اطلاعات بسیاری از مکانیک‌ها و فضای بازی به دست می‌دهد. امضای گرافیکی تیم کوجیما روی موتور گوریلا گیمز کاملا مشهود است و سبک خاص فیلمبرداری مورد پسند کوجیما که نمونه‌ی آن را در MGS V‌ هم دیده‌ایم، در این تریلر دیده می‌شود. نمایش ۸ دقیقه‌ای این بازی مرموز، حقیقتا بیننده را میخکوب می‌کند و باید منتظر بحث‌ها و نظرهای مختلفی در خصوص این تریلر باشیم. 

۲- یک نفر ژوزف فارس را بگیرد!

جف کیلی قبل از اینکه تریلری از بازی A Way Out‌ نمایش داده شود، کارگردان آن را روی صحنه آورد تا کمی بیشتر از این عنوان برایمان بگوید. Josef Fares کارگردان لبنانی‌تباری که سابقه‌ی کارگردانی عنوان زیبای Brothers: A Tale of Two Sons را دارد، با حالت عجیبی روی صحنه آمد. قطعا این صحنه جزو بیاد ماندنی‌ترین صحنه‌های تاریخ گیم اواردز بوده و خواهد بود، چون فارس اصلا و ابدا مراعات نکرد و آن طور که باب میلش بود از خجالت تمامی کسانی که با آن‌ها مشکل داشت درامد.


 از دیوانه‌ بازی‌های او البته نباید به این رسید که مثلا اون انسان کم هوشی است. به هیچ وجه نمی‌توان به این آسانی‌ها گفت کارگردان عنوان خوش ساختی مثل Brothers از هوش کمی برخوردار است. اتفاقا اگر دقت کرده باشید، A Way Out با این رفتار جوزف فارس عنوانی به مراتب به یاد ماندنی‌تر و مورد انتظارتر از زمانی است که اگر او می‌آمد و خیلی عادی از پروژه‌اش و پروسه‌ی پیشرفت آن می‌گفت. کسی چه می‌داند، اما بنظر می‌رسد رفتار او به عمد و برای تاثیرگذاری بیشتر به این شکل دارمده است.

۱- و باز هم نینتندو:

اگر از من بپرسید، امسال را باید سال نینتندو نامید. سالی که در آن سوییچ فروشی فراتر از حد انتظار داشت و بازی‌های بزرگ بسیاری به مهمانی این کنسول دستی فوق‌العاده آمدند. سالی که با انتشار عناوین شاهکاری مثل زلدا و Super Mario Odyssey همراه بود و هردو روی سوییچ نمره فوق عالی ۹۷ را کسب کرده‌اند. نینتندو با داشتن دو نماینده در جمع ۵ نامزد دستیابی به عنوان برترین بازی در سال ۲۰۱۷، قدرت خود را به رخ رقبایش کشید و در نهایت با معرفی The Legend of Zelda: Breath of the Wild به عنوان بهترین بازی سال، این موفقیت به طور رسمی به جامعه گیم و سرگرمی اعلام شد. راستش زلدا انقدر واضح برترین بازی سال بود که شاید کمتر کسی در این مورد شک داشت.

حرف آخر:

 صحنه‌های جالب بسیاری در مراسم امسال دیده شد که پیشنهاد می‌کنم اگر وقت دارید و هنوز این مراسم را ندیده‌اید، به تماشایش بنشینید و از این جشن بزرگ لذت ببرید. ضمن اینکه تلاش همکاران خوبم در پوشش زنده‌ی بازی‌نما چه به صورت متنی و چه به صورت ویدیویی، باعث شد تا چیزی از قلم نیفتد. در هر صورت پیشنهاد می‌کنم برای دیدن این مراسم، از طریق این لینک از پوشش زنده‌ی تصویری بازی‌نما استفاده کنید. چون هم اطلاعات خوبی دستگیرتان می‌شود و هم کامنت‌هایی که کارشناسان بازی‌نما در خلال مراسم می‌دهند، جذاب و شنیدنی است.

حتما بخوانید