spot_img

سازنده‌ی عنوان Deus Ex: هیچ‌گاه عنوانی مانند Heavy Rain نمی‌سازم

Warren Spector، خالق سری محبوب Deus Ex، نسبت به عناوینی با اسکریپت بندی قوی، حس خوبی ندارد.

 

در مصاحبه‌ای با سایت MCV Pacific، اسپکتور پس از تمجید از ذهن خلاق و قدرت نویسندگی عالی David Cage، درباره‌ی عنوان Heavy Rain چنین می‌گوید: ” Heavy Rain- هیچ وقت عنوانی شبیه به آن نخواهم ساخت. در این بازی هیچ‌گاه چیزی غافلگیر کننده رخ نمی‌دهد. هیچ بازیکنی نمی‌تواند چیزی ببیند، کاری انجام دهد و یا چیزی را کشف کند که از پیش توسط دیوید خلق نشده باشد. “

 

وارن اسپکتور می‌گوید توان و قدرت کیج برای نوشتن پنج داستان مجزا را تحسین می‌کند، خصوصا هنگامی که تصمیمات بازیکن در روند داستان دخالت داشته باشند، اما می‌گوید ساختار نهایی  با بازی‌هایی که داستان آن‌ها به شکل ” ماجرای خودت را انتخاب کن ”  می‌باشند، تفاوت چندانی ندارد.

 

صحبت‌های اسپکتور به معنای عدم علاقه‌ی او به بازی کیج نیست، بلکه می‌گوید: ” من بازی را به عنوان تجربه‌ای نو بسیار دوست داشتم، اما آیا علاقه دارم عنوانی شبیه آن بسازم؟ به هیچ وجه.” 

در حقیقت، علاقه‌ی این خالق مشهور به ساخت بازی‌هایی با تمرکز به تصمیم بازیکن و به قولی تجربه‌های player-driven، جلوی او برای ساخت بازی‌هایی شبیه Heavy Rain را می‌گیرد. 

حتما بخوانید