spot_img

Crysis 2 | NYC Invasion

شرکت Crytek همواره بدنبال راه‌هایی بوده است که بتواند تجربیات و موفقیت‌های کلی را با هم بدست بیاورد. اولین بار در سال ۲۰۰۴ بود که توانست با FarCry خود را مطرح کند. یک شوتر اول‌ شخص خوش ساخت و خوش آب و رنگ که در یک منطقه استوایی جریان میافت و توانست گرافیک بازی‌های کامپیوتری را حقیقتا به یک مرحله جدید وارد کند. همین داستان ۳ سال بعد و با Crysis در ابعادی عظیم‌تر اتفاق افتاد. با همان شرایط، این‌بار با یک گیم پلی سندباکس. کم‌کم نام Crytek با جنگل‌های انبوه گرمسیری پیوند خورد و انتظار‌ها بر‌ آن بود که کارهای بعدی نیز در لوکیشن اصلی این استودیو خوش‌نام آلمانی باشد اما این بار Crytek قصد دارد به شهر نیویورک برود و در Crysis 2 شاهد نوعی جنگل مصنوعی و انسانی خواهیم بود. مهم تر از همه هم مالتی‌پلتفرم شدن بازی است. شاید نسخه های X360 و PS3 بازی خیلی زیبا باشند اما با توجه به گفته های یرلی، نسخه PC بر نسخه‌های کنسولی برتری دارد. با تاکید بر موفقیت های قبلی Crytek و جریان‌ساز بودن هر یک از بازی‌های این شرکت، سطح انتظارات از Crytek بسیار بالاست. سازنده قول داده است که تمامی مشکلات بازی اول را رفع کند و بقول خودشان با انقلاب نوآوری که در شرکت بوجود آورده اند، یک بازی کم‌ عیب و نقص تحویل بدهند.

Welcome to NYC
اول از داستان بازی شروع می کنیم. در شماره اول داستان میخکوب کننده‌ای وجود نداشت و تنها مشوق گیمر برای ادامه، گیم‌پلی بی نظیر و بدیع بازی به علاوه گرافیک فوق‌العاده بازی بود. بازی بیش از حد روی عناصر دیگر متمرکز شده بود و در این میان به داستان کم توجهی شده بود و جذابیت داستانی در بازی چنان زیاد نبود که گیمر را مجبور به دوباره انجام دادن بازی کند؛ دقیقا مانند اتفاقی که برای Gears Of War افتاد و به خود اجبار کردیم که قبول کنیم GeOW یک مالتی‌پلیر بی‌نظیر است. در Crysis 2، سازنده قول یک داستان درگیر کننده و جذاب را داده است و کرایتک با کمک‌های فراوان EA توانست Richard Morgan را بعنوان سرپرست تیم نویسندگی و البته یکی از نویسندگان داستان بازی معرفی کند. آقای Morgan تا قبل از این روی چندین کمیک Marvel و تعدادی رمان های علمی تخیلی کار کرده است و مهم تر از همه این داستان‌های وی چندین بار جایزه‌های رسمی و معتبری دریافت کرده‌اند. این تصمیم زمانی عملی شد که شرکت در حال ایجاد تغییرات و به قول خودشان ایجاد انقلاب نوآوری در بخش هنر و گرافیک شرکت بود. داستان بازی در این نسخه دارای حجم و نقاط عطف بسیار زیادی خواهد بود. شروع داستان از سال ۲۰۲۳ و سه سال پس از اتفاقات نسخه قبل است. تا آنجایی که ما می دانیم، موجودات فضایی بار دیگر به زمین حمله‌ور شده اند و شهر نیویورک، تنها یکی از اهداف اصلی آن ها بوده است. موجودات فضایی تمام خیابان‌ها را تصرف کرده و کوچک‌ترین جنبنده را تکه‌تکه می‌کنند. تمامی سازمان‌ها از کار افتاده و بهم ریخته‌اند. برق شهر قطع شده و برج های خراب شده با شعله های سرکش آتش خودنمایی می‌کنند. نه ارتش آمریکا و نه هیچ نیروی دیگری توانایی ایستادگی در برابر قدرت و سرعت مهاجمان را ندارد. انسان‌ةا در حال فرار هستند و کسانی که تصمیم گرفته اند مقاومت کنند، بزودی کشته می‌شوند. دوام آوردن در این شرایط وارونه و ناعادلانه، فقط با تکنولوژی‌ای ممکن است که هیچ سرباز و هیچ میدان جنگی نظیر آن را ندیده است. فقط یک‌نفر می تواند به آن دست پیدا کند و البته بخوبی از آن استفاده کند تا نسل بشر روی زمین همچنان حکم‌فرما باقی بماند. شخصیت معرفی شده در بازی Alcatraz نام دارد. هنوز اطلاعات زیادی درباره او نداریم اما می دانیم که همان فرد مشخص شده برای استفاده از امکانات جنگی خواهد بود. در بعضی محافل گفته می شود که او همان Nomad سابق است و او می خواهد با این نام جدید از شر سیستم Crynet خلاص شود که این گفته تایید نشده است. بهرحال داستان بازی تکنولوژی جدید خود را NanoSuit 2 نام‌گذاری می‌کند.

حتما بخوانید