spot_img

Little Big Planet 2

کمتر کسی هست که نام Little Big Planet و شرکت سازنده ی آن،Media Molecule را نشنیده باشد.شرکتی که متشکل از سازنده های خلاق و ایده های ناب است؛همان طور که نمونه ی آن را در Little Big Planet مشاهده کردید.این عنوان به قدری زیبا و عظیم کار شده بود که هنوز هم در بخش آنلاین آن،میلیون ها مراحل وجود دارند که تجربه نشده اند.

حال چگونه می توان نام Little Big Planet 2 را بر زبان بیاوریم؟با همه ی این ها،این عنوان معرفی شد و بار دیگر طرفداران این Sack Boy های دوست داشتنی را شگفت زده کرد.عنوانی که بسیار بزرگتر از LBP خواهد شد.

Little Big Planet 2 تمام امکانات،برچسب ها،آیتم های نسخه ی قبل را به این نسخه آورده است.دیگر این بازی یک عنوان پلتفرمر نیست،بلکه پلتفرمی برای بازی ها است.این چیزی است که Little Big Planet 2 را در راهی مستقیم قرار می دهد؛معرفی ابزار های جدید،راه های جدید و نوآورانه برای بازی کردن.

همان طور که خواندید،یکی از چیزهایی که Alex Evans گفت،برگرداندن LBP 2 از عنوان پلتفرم به “پلتفرمی برای بازی ها” بود که می توان آن را در ویدئویی که نشان داده شد مشاهده کرد.Little Big Planet،بازی در سبک پلتفرمر بود که می توانستید بازی هایی در آن سبک خلق کنید،اما در Little Big Planet 2 همه چیز قابل ساخت است.در LBP 2،بازیکن همواره برای ساخت مراحل متناسب با سلیقه ی خود،تشویق می شود،اگر از طرفداران سبک ریسینگ هستید می توانید ماشین خود را بوسیله ی ادیتوری که هزاران آیتم در آن گنجانده شده است،بسازید و از رانندگی لذت ببرید.

شوتر بازی ها نیز آزاد هستند.آن ها می توانند سلاح مورد نظر خود را ساخته،وارد بازی شوند و به صورت ۴ نفره یکدیگر را به رگبار ببندند.اما این نکته ای که در این جا قابل توجه است،نبودن هیچ گونه خون در بازی است.از دیگر بازی های ساخته شده که در تریلر مشاهده کردیم،بازی های تیراندازی ۲ بعدی بود که در کنسول های میکرو و سگا وجود داشتند.ابزارهای جدیدی برای این نسخه ساخته شده اند که جناب Mark Healey آن را به ما معرفی کرد.اولین آیتمی که معرفی شد،یک Grapple Tool بود که اجازه ی تاب خوردن را به Sack Boy ها می دهد.(همانند Bionic Commando) گفته شده که این وسیله در اوایل برای رفتن از نقطه ی A به B استفاده می شود،اما در ادامه پیشرفته تر خواهد شد و می توان استفاده ی بیشتری از آن کرد.

وسیله ی دیگری که معرفی شد Jet Pack نام داشت؛شبیه آن را در LBP دیده بودیم.Jet Pack ها برای حل کردن پازل های مبتنا بر روی فیزیک ساخته شده اند،هم جنین می توانید دوستان خود را در هنگام افتادن از لبه ها بگیرید و نجات دهید.سپس بحث به سمت قابلیتی دیگر رفت؛Sack Bot ها.Sack Bot ها در واقع Sack Boy هایی با سر مربع شکل هستند و به عنوان NPC (کرکتر غیر قابل بازی) شناخته می شوند.بازیکنان می توانند آن ها را با سلیقه ی مورد نظر خود (لباس ها،اخلاق و …) مطابقت دهند.به طور مثال؛می توانید آن ها را به عنوان دوست و یا دشمن بپذیرید و برای آن ها نقطه ضعف تعیین کنید.به طور مثال،امکان دارد یک Sack Bot از ارتفاع بترسد،در حالی که دیگری از آب نفرت داشته باشد.

در ویدئویی که نشان داده شد،تعدادی Sack bot را مشاهده کردیم که به دنبال شخصیت اصلی بازی بودند،بنا به گفته های سازنده ی بازی،مرحله ای بود که بازیکن می بایست Sack Bot ها را نجات دهد.در مرحله ای دیگر،آن ها در یک دیسکو مشغول رقص کردن بودند!این کار به دلیل تکان دادن بازوها و سرهای Sack Bot به بالا و پایین و دادن فرمان رقصیدن توسط هوش مصنوعی به آن ها بود.

از دیگر امکانات جالب و مفید بازی می توان به Direct Control Seat اشاره کرد.اگر نسخه ی قبل را تجربه کرده باشید،باید ماشین ها را به خاطر داشته باشید که با آن ها با یکدیگر مسابقه می دادید.انجام این کار بسیار لذت بخش بود،اما تنها نکته ی منفی که وجود داشت این بود که برای کنترل ماشین ها فقط یک دکمه (R1) تعبیه شده بود.اکنون با استفاده از Direct Control Seat،می توانید وسایل نقلیه و یا Sack Bot ها را همان طور که می خواهید کنترل کنید.

علاوه بر Direct Control Seat،سیستم جدید دوربین به بازی اضافه شده که در نوع خود جالب است.بازیکن با استفاده از این سیستم می تواند صحنه های سینماتیک بسازد.دیگر کات سنس های بازی ساده نمی باشد و شما می توانید آن را بسازید.با استفاده از میکروفن،می توانید برای Sack Boy ها صداگذاری کنید تا از جذابیت بیشتری برخوردار شوند.حتی می توانید فیلم بسازید؛برای این کار به Sack Bot ها نیاز دارید.با استفاده از سیستم هوش مصنوعی (که توضیح داده شد)،می توانید به آن ها دستور بدهید که چه کار بکنند و چگونه راه بروند،عکس العملشان چگونه باشد و نکاتی دیگر که سازندگان از گفتن آنان چشم پوشی کردند.

در ویدئویی که نشان داده شد،تعدادی Sack Boy را مشاهده کردیم که دارای اندازه های مختلفی بودند.بله!همان طور که حدس زدید می توانید اندازه ی Sack Boy های خودتان را تغییر دهید.این خبر خوبی برای بازیکن ها بود؛حداقل برای آن هایی که از هیکل کوچک آنان خسته شده بودند.ما Sack Boy هایی را مشاهده کردیم که دارای لباس های مختلف و عجیبی بودند.همان طور سگ های دوست داشتنی که در نسخه ی قبل نیز وجود داشتند.لباس های زیادی برای Sack Boy ها در نظر گرفته شده است که می توانید با تمام کردن ۳۰ مراح جدیدی که در این نسخه اضافه شده اند،آن ها را باز کنید.

در بخش آنلاین Little Big Planet 2 نیز تغییراتی بجا و قابل توجه صورت گرفته که می تواند طرفداران را راضی نگه دارد.با مراجعه به وب سایت LBP.Me و وارد شدن به آن توسط PSN ID خود،می توانید مراحل ساخته شده را به اشتراک بگذارید،مراحل دیگری را به لیست خود اضافه کنید و با وارد شدن به بازی آن را تجربه کنید.با استفاده از این امکانات،می توانید مراحل خود را به صورت گسترده تری به دیگران معرفی کنید.

هم چنین سیستم جستجوگری اضافه شده که می توانید با فیلتر کننده هایی که وجود دارند،مرحله ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.Little Big Planet 2 از کنترل جدید سونی،MOVE، نیز پشتیبانی خواهد کرد.(نحوه ی کار کردن با آن را در یکی از ویدئوها نمایش داده شده بود)علاوه بر MOVE،بازی از ماوس و کیبرد نیز بهره می برد که می توانید در طراحی مراحل از آنان استفاده کنید.

Little big Planet 2 عنوانی با پتانسیل بالا است و بدون شک یکی از بهترین عناوین امسال به شمار می رود.مطمئناّ در E3 2010 اطلاعات جدیدی از آن منتشر خواهد شد و بار دیگر ما را شگفت زده خواهد کرد.این بازی در نیمه ی چهارم امسال عرضه خواهد شد.

توضیحی مختصر در رابطه با Media Molecule

Media Molecule از توسعه دهندگان بازی های کامپیوتری به شمار می رود که در شهر Guildford و در کشور سوری بنا شده است.اولین بازی این استدیو Little big Planet نام دارد که برای کنسول Playstation 3 و در کنفرانس سازندگان بازی سال ۲۰۰۷ (GDC) رونمایی شد و به موفقیت چشم گیری دست پیدا کرد.در سال ۲۰۰۸،Media Molecule جایزه ی بهترین استدیوی سال را توسط Spike Video Game awards دریافت کرد.لیتل بیگ پلنت توانست به میانگین ۹۵ در سایت Metacritic برسد.همچنین نسخه ی Game Of Year (بازی سال) این بازی منتشر شد.Media Molecule هم چنین به شرکت SCE Studio Cambridge در ساخت Little Big Planet نسخه ی PSP کمک کرد که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد.اکنون ساخت Little Big Planet 2 در دستور کار قرار دارد،اما پچ ها و DLC های بازی LBP آپدیت می شوند.در سال ۲۰۱۰،سونی اعلام کرد که این شرکت را خریداری کرده است.

حتما بخوانید