آرشیو اخبار اخبار خارجی
PS4 قوی‌ترین کنسول جهان است
199 نظر
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نوشته شده توسط محمد کریمی (ROC)
    با معرفی دو کنسول نسل بعد PS4 و Xbox One، اخبار و مقالات گوناگونی در ارتباط قدرت این دو منتشر شد که نشان می داد PS4 نسبت به رقیب خود قدرتمند تر است. مدتی پیش نیز، Gaijin Entertainment، سازنده ی War Thunder که یکی از عناوین لانچ PS4  می باشد، اعلام کرد که GPU کنسول PS4 حدود 40 درصد قوی تر از Xbox One است. حال، در طی اظهار نظر دیگری، Sanatana Mishra، طراح استدیوی Witch Bea که عنوان Assault Android Cactus را برای PS4 در دست ساخت دارد، اعلام کرد که PS4 به علت GPU به کار رفته ی درونش، قوی ترین کنسول جهان است. وی در این رابطه گفت : " با توجه به چشم انداز غیرقابل انکاری که وجود دارد، GPU کنسول PS4 باعث می شود تا لقب " قوی ترین کنسول جهان " را به آن اعطا کنیم. این موضوع، باعث شده است تا ما هر افکت های بصری یا تصویری را که می خواهیم در بازی های این کنسول اجرا کنیم که در 60 فریم و بدون هیچ گونه تاخیری اجرا شوند. قصد داریم تا تمام نسخه های Assault Android Cactus اعم از : نسخه ی PS Vita، با 60 فریم بر ثانیه اجرا شود. فریم ریت را می توان پادشاه نامید. "
 
نظر شما چیست ؟ 
برای ارسال نظر ابتدا وارد شوید
قبلی
صفحه 1
آواتار dalton
92-07-23 03:26
در حال بارگذاری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط Still /li/E
البته X1 از نظر پردازش گرافیکی از PS4 ضعیفتر هست ولی نه اونقدری که شما داری میگی. من فکر میکنم نهایتاْ بین ۱۵-۲۰٪ باشه که اون هم خلاصه خواهد شد در یک تفاوت رزلوشن روی بازیهای مولتی پلتفرم که خب همونطور که در پست قبلی گفتم این تفاوت رو هم نمیشه درست مشاهده کرد چون همه بازیهای X1 قبل از رفتن روی بافر به ۱۰۸۰p میرن و کیفیت upscaler کنسول هم خیلی بهتر از اونی هست که روی ۳۶۰ وجود داشت و بعلاوه X1 دارای ۲ تا Display Plane برای بازیها هست و اینطوری میشه UI بازی رو هم خیلی تر و تمیز و روی ۱۰۸۰p رندر کنن که اینطور تشخیص تفاوت در رزلوشن رو هم کمتر میکنن
مرسی محسن جان.خیلی منطقی توضیح دادی.
به نظرت این تفاوت رزلوشن تو نمایشگرهای با سایز بزرگ محسوس تره؟
آواتار Still /\li\/E
92-07-22 21:42
در حال بارگذاری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط navida90
دوست عزیز Still /li/E : تا اینجای کار و طبق صحبت های eurogamer , epic, سازنده بتلفیلد(یکی از طراحاش) و چندتای دیگه که الان حضور ذهن ندارم ps4 حدود 40_50 درصد گرافیک قویتری داره شاید بگید دروغه !! اما چه جوابی دارید وقتی ماکروسافت سخت افزار گرافیکیشو update کرد؟(من از شواهد و سوتیای خود ماکرو و سونی دستشونو میخونم) مطمئنا یک ضعفی بوده که سخت افزار رو قویتر کرده! (خود ماکرو گفت که کنسول ما اونقدرها هم که بقیه میگن ضعیف نیست اگه قویتر بود میگفت قویتریم غیر از این هستش؟) به نظر من تا کنسولا نیان تو بازار و ماکروسافت با توجه به اینکه غول نرم افزاری هست نمیشه گفت کدوم بهترن ولی میشه گفت سخت افزار ps4 قویتره (در ضمن تکنولوژی huma هم چیز کمی نیست) مرسی از جواب منطقیتون

البته اپیک و یوروگیمر اصلاْ همچین حرفهایی رو نزدن صحبتهای یکی از سازنده های بتلفیلد رو هم نخوندم حقیقتش که بخوام نظری بدم در موردش اما اپیک و یوروگیمر همچین حرفی نزدن. چیزی که شما میگید ۴۰-۵۰٪ قوی تر روی کاغذ هست (با شمردن تعداد CUها و ... )‌ نه چیزی که در عمل اتفاق میافته. اون رو باید صبر کرد و دید.

مایکروسافت تا قبل از اینکه چیپ های واقعی رو در دست داشته باشه یک سطح مشخصی رو برای پرفورمنس CPU‌وGPU کنسولش در نظر گرفته بود اما بعد از اینکه چیپ نهایی دستشون رسید فهمیدن میتونن کلاک CPU و GPU‌ رو افزایش بدن و در کنارش میتونن از eSRAM به طور همزمان برای خواندن و نوشتن داده ها استفاده کنن (با پهنای باند ماکسیمم ۲۰۴GB/s که رقم قابل توجهی هست). این که تونستن بدون هزینه اضافه به همچین چیزهایی روی X1 برسن دلیل خوبی برای ضعیف تصور کردن X1 نیست.

اینکه X1 در پردازش گرافیکی از PS4 ضعیفتر هست شکی درش نیست ولی میزان اختلاف GPU ها در عمل هست که باید دید چقدر هست. رابطه CUها با قدرت رندرینگ گرافیک خطی نیست و برای همین هم سونی پیشنهاد داده از ۱۴ تا CU برای پردازش گرافیکی استفاده کنن و از ۴ تا CU دیگه برای GPGPU. اینکه سونی میخواد چه استفاده هایی از GPGPU بکنه و اون استفاده ها چقدر برای استفاده از CUها قابل بهینه شدن هستن و چندین فاکتور دیگه تعیین میکنه که تفاوت گرافیکی دو تا کنسول چقدر خواهد بود. CPU‌ و Audio Block ( یعنیSHAPE و ۴ تا DSP و سایر بخشها) و چند بخش دیگه که در X1 بکار گرفته شدن تا کارهای خاص و روتین مهمی رو بهعده بگیرن هم مهم هستن و نباید از قلم انداختشون.

X1 از نظر پردازش گرافیکی از PS4 ضعیفتر هست ولی نه اونقدری که شما داری میگی. من فکر میکنم نهایتاْ بین ۱۵-۲۰٪ باشه که اون هم خلاصه خواهد شد در یک تفاوت رزلوشن روی بازیهای مولتی پلتفرم که خب همونطور که در پست قبلی گفتم این تفاوت رو هم نمیشه درست مشاهده کرد چون همه بازیهای X1 قبل از رفتن روی بافر به ۱۰۸۰p میرن و کیفیت upscaler کنسول هم خیلی بهتر از اونی هست که روی ۳۶۰ وجود داشت و بعلاوه X1 دارای ۲ تا Display Plane برای بازیها هست و اینطوری میشه UI بازی رو هم خیلی تر و تمیز و روی ۱۰۸۰p رندر کنن که اینطور تشخیص تفاوت در رزلوشن رو هم کمتر میکنن.

در مورد hUMA هم فکر میکنم هر دو کنسول مکانیسمهای خاص خودشون رو دارن در حالی که هیچکدومشون در واقع خود hUMA نیستن. X1 هم روی سیستم مموریش هماهنگی زیادی بین CPU و سایر بخشها داره و GPU‌ و CPU از طریق پوینترها و page table های هماهنگ شده و ... میتونن داده ها رو به اشتراک بذارن و دیتاهای دلخواهشون روی DDR3 میتونن Coherent باشن و CPU با eSRAM در ارتباط هست و ... فکر نمیکنم PS4 چیز بیشتری در این زمینه داشته باشه. تفاوت دارن ولی عملکردشون باید شبیه هم باشه.

مایکروسافت چندبار گفته که بازیهامون اگر بهتر نباشن بدتر هم نیستن و گفتن که سونی نسلهای قبل هم در مورد اینکه قویترین کنسول هستن و ... صحبت کردن ولی در نهایت کنسول مایکروسافت برابر یا بهتر بوده و ... . چندوقت پیش هم گفته بودن که تفاوت گرافیک (و احتمالاْ بطور دقیقتر رزلوشن) بین بازیهای مولتی پلتفرم در نهایت یک عدد تک رقمی خواهد بود یعنی کمتر از ۱۰٪.

البته در عرض یکسال میشه فهمید که تفاوت چقدر هست و خیلی لازم نیست در مورد این چیزها بحث بشه. پست شما رو دیدم و حوس کردم ۲-۳ تا پست در این زمینه بدم. خیلی دوست داشتم یک مقاله مینوشتم در مورد دو تا کنسول و تفاوتها و شباهتهاشون (بخصوص بعد از مصاحبه مفصل بین یوروگیمر و سازندگان X1) اما خب نمیتونم فقط روی حرفهای اونها تکیه کنم. بهتره بیشتر صبر کنیم.

در هر صورت ممنونم. لطف داری!;)
آواتار Amir Hossein07
92-07-22 21:26
در حال بارگذاری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط bastion
اره الان فقط باید صبر کرد ولی تا الان از روی مطالعه روی قدرت سخت افزاری PS4 بهتر بوده ولی در کل باید صبر کرد
میگم بیا دیگه کل کل نکنیم و صبر کنیم تا دو تا کنسول بیان دیگه چیزی به اومدنشون نمونده
آواتار bastion
92-07-22 20:52
در حال بارگذاری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط navida90
دوست عزیز Still /li/E : تا اینجای کار و طبق صحبت های eurogamer , epic, سازنده بتلفیلد(یکی از طراحاش) و چندتای دیگه که الان حضور ذهن ندارم ps4 حدود 40_50 درصد گرافیک قویتری داره شاید بگید دروغه !! اما چه جوابی دارید وقتی ماکروسافت سخت افزار گرافیکیشو update کرد؟(من از شواهد و سوتیای خود ماکرو و سونی دستشونو میخونم) مطمئنا یک ضعفی بوده که سخت افزار رو قویتر کرده! (خود ماکرو گفت که کنسول ما اونقدرها هم که بقیه میگن ضعیف نیست اگه قویتر بود میگفت قویتریم غیر از این هستش؟) به نظر من تا کنسولا نیان تو بازار و ماکروسافت با توجه به اینکه غول نرم افزاری هست نمیشه گفت کدوم بهترن ولی میشه گفت سخت افزار ps4 قویتره (در ضمن تکنولوژی huma هم چیز کمی نیست) مرسی از جواب منطقیتون
اره الان فقط باید صبر کرد ولی تا الان از روی مطالعه روی قدرت سخت افزاری PS4 بهتر بوده ولی در کل باید صبر کرد
آواتار navida90
92-07-22 20:39
در حال بارگذاری
دوست عزیز Still /li/E :
تا اینجای کار و طبق صحبت های eurogamer , epic, سازنده بتلفیلد(یکی از طراحاش) و چندتای دیگه که الان حضور ذهن ندارم ps4 حدود 40_50 درصد گرافیک قویتری داره شاید بگید دروغه !! اما چه جوابی دارید وقتی ماکروسافت سخت افزار گرافیکیشو update کرد؟(من از شواهد و سوتیای خود ماکرو و سونی دستشونو میخونم)
مطمئنا یک ضعفی بوده که سخت افزار رو قویتر کرده! (خود ماکرو گفت که کنسول ما اونقدرها هم که بقیه میگن ضعیف نیست اگه قویتر بود میگفت قویتریم غیر از این هستش؟)
به نظر من تا کنسولا نیان تو بازار و ماکروسافت با توجه به اینکه غول نرم افزاری هست نمیشه گفت کدوم بهترن ولی میشه گفت سخت افزار ps4 قویتره (در ضمن تکنولوژی huma هم چیز کمی نیست) مرسی از جواب منطقیتون
آواتار Still /\li\/E
92-07-22 20:23
در حال بارگذاری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط Amir Hossein07
مطمئن باشید اون مقایسه ی سخت افزاری که بین وان و ps4 انجام دادند نتایجش دروغه یا همچین چیزا به خاطر این که گفته بودند وان بازی ها رو در رزولوشن 900*1600 بیست فریم اجرا میکنه اگه واقعا اینجوریه پس چجوری forza5 و بتل فیلد4 رو فول اچ دی و 60 فریم اجرا میکنه؟؟

بتلفیلد روی ۱۰۸۰p‌اجرا نمیشه الان ۷۲۰p هست و احتمال داره در ادامه به ۹۰۰p برسه اما نکته ای که هست اینه که X1 همه تصاویر رو قبل از رفتن روی بافر به ۱۰۸۰p upscale میکنه بنابر این این که چه تکنیکی رو برای این کار به کار میبرن یا این که کیفیت سخت افزاری که این کار رو انجام میده چقدر هست مشخص نیست. این که این تکنیک چقدر کمک میکنه و چقدر برای عناوین X1 مناسب هست رو باید بعد از عرضه کنسول و بازیها دید.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط navida90
دوست عزیز امیر : اون منبع که اون حرف رو زد دروغ نبود اگه هم دروغ باشه خود کرایتک گفته 1600*900 اجرا میشه رایز تا اینجا رو که قبول دارین؟ کیلر اینستینکت هم 720p اجرا میشه خود استودیو گفته در ضمن شما موتورهای بازیسازیو با هم مقایسه نکنید .آیا در اینکه cryengine بهینه ترین وبهترین موتور رندر هست در زمینه گرافیک حرفی هست؟(frostbite 3 هم خوبه) پس چرا اول نسل بازیش باید این رزولیشن خروجی بده ؟ خبر جدید رو هم ببینید لینک زیر: http://gamefa.com/news/%D8%B4%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF-%DA%A9%D9%87-gpu-%DA%A9%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84-ps4-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C-2/ همه هم که دروغ بگن آخر معلوم میشه چه سونی چه ماکرو پس بهتره صبر کنیم .فعلا که سونی تو پیش فروش خیلی جلو هستش حالا به هر دلیل .باید منتظر موند

این موضوع میتونه مهم باشه یا نباشه. کاری که اون ۸ تا ACE ‌انجام میدن خرد کردن وظایفی هست که CUها باید انجام بدن و کاری میکنن که تداخل کمتری با پردازش گرافیکی GPU‌ داشته باشن. اما تفاوت GPU PS4 با ۷۹۰x این هست که اون ۴۴ تا CU داره و PS4 فقط ۱۸ تا. اینکه این تعداد چقدر مناسب هستن و چطور باید ازشون استفاده کنن و موارد استفاده از GPGPU‌ روی PS4 چه چیزهایی هستن رو باید در آینده دید و البته X1 دارای ۳۰GB/s پهنای باند Coherent با CPU هست و در PS4 این پهنای باند فقط ۱۰GB/s هست.

مایکروسافت روی پهنای باند هماهنگ بیشتر بین CPU‌و GPU و Latency کمتر سرمایه گذاری کرده و سونی روی ACEها و CUهای بیشتر. طبق یکی از اسلیدهای خود سونی ۴۱۰Gflops یا چیزی معادل ۴ تا از CU های PS4 بهتره برای GPGPU بکار برن و اگر بخوان برای کارهای گرافیکی ازشون استفاده کنن نتیجه کمتری خواهند گرفت. بنابراین بهتره صبر کنید و نتیجه نهایی رو زمانی بسنجید که بازیها روی کنسولها در حال اجرا شدن باشن.
آواتار Amir Hossein07
92-07-22 20:14
در حال بارگذاری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط navida90
دوست عزیز امیر : اون منبع که اون حرف رو زد دروغ نبود اگه هم دروغ باشه خود کرایتک گفته 1600*900 اجرا میشه رایز تا اینجا رو که قبول دارین؟ کیلر اینستینکت هم 720p اجرا میشه خود استودیو گفته در ضمن شما موتورهای بازیسازیو با هم مقایسه نکنید .آیا در اینکه cryengine بهینه ترین وبهترین موتور رندر هست در زمینه گرافیک حرفی هست؟(frostbite 3 هم خوبه) پس چرا اول نسل بازیش باید این رزولیشن خروجی بده ؟ خبر جدید رو هم ببینید لینک زیر: http://gamefa.com/news/%D8%B4%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF-%DA%A9%D9%87-gpu-%DA%A9%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84-ps4-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C-2/ همه هم که دروغ بگن آخر معلوم میشه چه سونی چه ماکرو پس بهتره صبر کنیم .فعلا که سونی تو پیش فروش خیلی جلو هستش حالا به هر دلیل .باید منتظر موند
البته گفته بودند وان بازی هارو 20 فریم اجرا میکنه ولی وان ryse رو 30 فریم اجرا میکنه
در هر صورت شما درست میگی دیگه چیزی به عرضه کنسولا نمونده باید صبر کنیم تا دوتاشون بیان
آواتار navida90
92-07-22 20:04
در حال بارگذاری
دوست عزیز امیر :
اون منبع که اون حرف رو زد دروغ نبود اگه هم دروغ باشه خود کرایتک گفته 1600*900 اجرا میشه رایز
تا اینجا رو که قبول دارین؟ کیلر اینستینکت هم 720p اجرا میشه خود استودیو گفته
در ضمن شما موتورهای بازیسازیو با هم مقایسه نکنید .آیا در اینکه cryengine بهینه ترین وبهترین موتور رندر هست در زمینه گرافیک حرفی هست؟(frostbite 3 هم خوبه)
پس چرا اول نسل بازیش باید این رزولیشن خروجی بده ؟
خبر جدید رو هم ببینید لینک زیر:
http://gamefa.com/news/%D8%B4%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF-%DA%A9%D9%87-gpu-%DA%A9%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%84-ps4-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C-2/
همه هم که دروغ بگن آخر معلوم میشه چه سونی چه ماکرو پس بهتره صبر کنیم .فعلا که سونی تو پیش فروش خیلی جلو هستش حالا به هر دلیل .باید منتظر موند
آواتار Amir Hossein07
92-07-22 17:23
در حال بارگذاری
مطمئن باشید اون مقایسه ی سخت افزاری که بین وان و ps4 انجام دادند نتایجش دروغه یا همچین چیزا
به خاطر این که گفته بودند وان بازی ها رو در رزولوشن 900*1600 بیست فریم اجرا میکنه اگه واقعا اینجوریه پس چجوری forza5 و بتل فیلد4 رو فول اچ دی و 60 فریم اجرا میکنه؟؟
آواتار Amir Hossein07
92-07-22 17:15
در حال بارگذاری
نقل قول:
نوشته اصلی توسط bastion
مثلا کی من حرف زشت زدم
منظورم از شما تو نبودی منظورم یکی از فنای سونی بود که گفت جای لاشخورها تو این سایت نیست
قبلی
صفحه 1
آخرین بازیها
بازیهای آینده
برترین بازیها
جمعه 5 ارديبهشت 1393
Dark Souls II
PLAYSTATION 3
MARCH 2014
-
Titanfall
XBOX 360
Q2 2014
-
Thief
PLAYSTATION 3
FEBRUARY 25, 2014
-
Majo to Hyakkihei
PLAYSTATION 3
MARCH 18, 2014
-
Love Live! School Idol Paradise
PLAYSTATION VITA
Q2 2014 (JAPAN)
-
Dragon Age: Inquisition
PLAYSTATION 3
Q3 2014
Firefly Online
iPhone/iPod
Q3 2014
The Last of Us
PLAYSTATION 3
JUNE 14, 2013
9.5
Animal Crossing
3DS
JUNE 9, 2013
8.7
Donkey Kong 3D (working title)
3DS
MAY 24, 2013
8.3
Far Cry 3: Blood Dragon
XBOX 360
MAY 1, 2013
8.2
Metro: Last Light
PC
MAY 14, 2013
8.1
Company of Heroes 2
PC
JUNE 25, 2013
8
GRID 2
XBOX 360
MAY 28, 2013
7.8
لیست بازی ها